Dlaczego LPG
Rodzaje instalacji:
I generacja - stosowana jest w pojazdach z silnikiem gaźnikowym, wtryskiem bez sondy Lambda. Najtańszy typ instalacji. Obecnie rzadko stosowany. Ręczne przełączenie benzyna-gaz.
II generacja - stosowana jest w silnikach wyposażonych w sterowany elektronicznie jedno lub wielopunktowy wtrysk paliwa, wyposażonych w sondę Lambda i katalizator. Przejście z benzyny na gaz dokonywane jest automatycznie i uzależnione jest od obrotów silnika oraz temperatury reduktora.
III generacja - stosowana w nowoczesnych silnikach instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej. Każdy cylinder posiada oddzielny wtryskiwacz. Dynamika jazdy na LPG niewiele różni się od jazdy na benzynie. Automatyczne przełączenia się rodzaju paliwa jest niezauważalne. Obecnie najbardziej popularna.
IV generacja - sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej do kolektora ssącego silnika pod ciśnieniem 10-12 bar. Parametry silnika pozostają bez zmian. Może być montowany w prawie wszystkich nowoczesnych silnikach benzynowych, w tym w silnikach na ubogą mieszankę, silnikachturbo , biturbo oraz Euro5.
V generacja - najbardziej zaawansowany system LPG, skonstruowany specjalnie dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (np. silniki FSI VW). Wtrysk ciekłego gazu odbywa się poprzez oryginalne wtryskiwacze benzynowe. Zachowane parametry i wydajność silnika. Rozruch silnika również na LPG.
Uniwersalny system LPG do Diesla
Instalacje można montować w niemal wszystkich silnikach diesla, również turbo i Euro5. Wtrysk gazu w fazie lotnej do kolektora ssącego pozwala zmniejszyć zużycie ON.
Dlaczego warto użytkować pojazd wyposażony w instalacje gazową?
Oto kilka powodów:
- do 50% oszczędności w stosunku do zasilania tradycyjnego
- 80% mniejsza emisja substancji szkodliwych
- zwiększony zasięg samochodu (dwa zbiorniki: benzyna + LPG)
- ochrona środowiska i silnika
- dłuższa żywotność silnika
- cicha praca silnika
- bardzo prosty proces tankowania
- niezauważalny moment przełączenia pomiędzy paliwami
- wysoki poziom bezpieczeństwa (instalacje testowane i homologowane)
- wlew gazu przy wlewie benzyny (wlew gazu nie szpeci elementów karoserii)
- stale rosnąca ilość stacji gazowych w naszym kraju jak i w Europie (dziś nie ma żadnego problemu z tankowaniem LPG za granicą)
- montaż do prawie wszystkich pojazdów napędzanych silnikami benzynowymi
- zwrot kosztów inwestycji przeciętnie po 15.000 – 20.000 km